Blogia
colorblau

Los riesgos de dormir con el móvil encendido.

Los riesgos de dormir con el móvil encendido. Aquest article extret de la revista Muy Interesante ens parla sobre els problemes i les conseqüències que té utilitzar el mòbil abans d’anar-se’n a dormir. Sempre s’ha dit que és negatiu tenir el mòbil al costat mentres dormim però per què? El text ens donarà vàries raons.
Per començar sabem ja que la llum de les pantalles del mòbil redueix la melatonina, que és la hormona que ens regula el nostre son. No només això si no que també prolonga el temps que tardem en dorminse i retrassa i redueix l’estat de son REM. Això fa que el nostre estat d’alerta augmenti durant la nit i no ens podem relaxar de forma correcta.
A més, si utilitzem el mòbil abans de dormir serà probable que patim d’insomni i que retrassem la hora de son. Mentres dormim tindrem deficiències en el son per aquesta interrupció silenciosa dels ritmes circadians de l’organisme.
En el cas de que mirem el mòbil just abans de tancar els ulls, patirem una hiperexitació del nostre cervell. Per dormir i descansar millor hauríem d’apagar els nostres mòbils i deixar-los fora del nostre alcanç, per exemple fora de la habitació on no ens puguin molestar.
Per acabar existeix un concepte anomenat insomni tecnològic que significa quan una notificació lluminosa ens desperta mentres estem dormint, sense que hagi emès cap so ni cap vibració que haguéssim pogut sentir.

Personalment, a l’estiu sovint utilitzava el mòvil en estones llargues abans d’anar a dormir, ja dins del llit. Sempre que ho feia, estigués cansat o no, em costava moltíssim dormir després, i em canvi els dies que ni el tocava m’adormia a l’instant. Ho vaig notar perquè no em va passar una vegada, si no que em passava cada vegada que posava en pràctica aquest sistema i ho vaig volguer comprovar.



Lluís Bou Morera

0 comentarios